migdały
Migdały jako zdrowa przekąska

Migdały jako zdrowa przekąska

Wiele osób przyzwyczaiło się do tego, że przekąski, tak często poszukiwane między głównymi posiłkami, muszą być niezdrowe. Nie trzeba sobie ich odmawiać, szczególnie jeśli postawi się na coś naturalnego i zdrowego. Migdały (https://www.bee.pl/9372-migdaly) mają lekko słodki smak, są pożywne, sycące, niewielka porcja dziennie jest w stanie pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie organizmu. Wybierając w sklepie, koniecznie trzeba decydować się na te, które pozbawione są składników konserwujących, nie tylko pozbawioną one smaku, mogą być także niebezpieczne dla zdrowia.

Korzyści dla zdrowia ze spożywania migdałów

W codziennej diecie powinny pojawić się pewne stałe dawki witamin i minerałów, do takich należą na przykład witamina E, z grupy B, także magnez, żelazo, wapń. Migdały dostarczają tych ważnych składników i to w takich ilościach, w których nie trzeba dodatkowo już później suplementować tego wszystkiego. Co równie ważne są jednym z najlepszych źródeł nienasyconych kwasów tłuszczowych, niezbędnych do tego, że układ odpornościowy działał dobrze. Chronią organizm przed różnymi cywilizacyjnymi chorobami, na przykład przed cukrzycą, chorobami serca i układu krążenia.

Niewielka ilość migdałów dziennie

Spożywając migdały warto pamiętać o ich kaloryczności. Osoby, które dbają o swoją dietę, nie chcą przytyć, czy ich zamierzeniem jest schudnąć, powinny jeść tylko garść tych produktów dziennie. Mogą być one spożywane przez każdego, jednak w odpowiedniej ilości. Zalecane są także kobietom w ciąży czy w czasie karmienia piersią, pozytywnie wpływają na umysł, dodają energii tak potrzebnej w tym ważnym dla kobiety okresie. Nie brakuje ich często także w diecie uczniów i studentów, gdyż łatwiej się dzięki nim uczyć i zdobywać nową wiedzę. Mogą skutecznie zapobiegać napadom głodu, dlatego poleca się je także osobom walczącym z nadprogramowymi kilogramami. Duża ilość witamin z grupy B i magnezu sprawia, że są one najlepszym środkiem wspomagającym układ nerwowy, lepiej można radzić sobie ze stresem w życiu codziennym.